مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 04:452021-10-02اقتصادي

صادرات 7.5 میلیون دلاری ماهیان گرم آبی پرورشی گیلان


مدیرکل شیلات گیلان، با اشاره به سهم صادراتی ماهیان گرم آبی پرورشی، عنوان کرد: سالانه حدود 3000 تن ماهی گرم آبی پرورشی گیلان به ارزش حدود هفت و نیم میلیون دلار به عراق و جمهوری آذربایجان صادر می شود.

- ایسنا/گیلان مدیرکل شیلات گیلان، با اشاره به سهم صادراتی ماهیان گرم آبی پرورشی، عنوان کرد: سالانه حدود 3000 تن ماهی گرم آبی پرورشی گیلان به ارزش حدود هفت و نیم میلیون دلار به عراق و جمهوری آذربایجان صادر می شود.

عظیم مدبری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مساحت مزارع پرورش ماهیان گرم آبی استان گیلان در مجموع 10 هزار و 710 هکتار است، گفت: این مزارع شامل استخرهای خاکی بخش خصوصی، کشت توام برنج و ماهی در شالیزار، آب بندان ها و حوضچه های فلزی است.

وی افزود: 4761 پرورش دهنده ماهیان گرم آبی در گیلان داریم که سالانه 41 هزار و 620 تن ماهی گرم آبی تولید می کنند و با این کار توانسته اند گیلان را بعد از استان های خوزستان و مازندران، در جایگاه سوم تولید قرار دهند.

مدیرکل شیلات گیلان، از مقام اول گیلان در تکثیر این گونه از ماهیان خبر دارد و تصریح کرد: شهرستان های رشت، صومعه سرا و شفت حدود 80 درصد تولید ماهیان گرم آبی استان را به خود اختصاص داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 7.5 میلیون دلاری ماهیان گرم آبی پرورشی گیلان

صادرات 7.5 میلیون دلاری ماهیان گرم آبی پرورشی گیلان